فارس نیوزی ها

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

95/03/31 - 04:12

شماره: 13950331000060

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/APBHHP
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

روزنامه واشنگتن پست به نقل از رسانه صهیونیستی از احداث دیوار زیرزمینی اطراف غزه برای مقابله با حفر تونل های حماس خبر داد.

خبرگزاری فارس: اسرائیل برای مقابله با تونل‌های حماس دیوار زیرزمینی اطراف غزه احداث می‌کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه واشنگتن پست می‌گوید که گزارشهایی از ساخت یک دیوار عمیق زیرزمینی توسط اسرائیل اطراف نوار غزه دریافت کرده است. 

این اقدام اسرائیل برای مقابله با تهدید تونلهای زیرزمینی حماس صورت میگیرد.

براساس این گزارش، این اقدام رژیم صهیونیستی که 2 سال بعد از جنگ 50 روزه اسرائیل با حماس صورت می‌گیرد، توسط روزنامه یدیعوت احارانوت فاش شده است. وزارت جنگ اسرائیل از اظهار نظر در این زمینه طفره می‌رود. 

یدیعوت احارونوت گزارش داد که روز جمعه اسرائیل 2 دستگاه حفاری عمودی در نزدیکی شهر خان یونس در نوار غزه مستقر کرده است.

در طول جنگ غزه در سال 2014 حملات حماس از بیش از 30 تونل اسرائیلی‌ها را شوکه کرده بود. حداقل 14 تونل از این تونلها با عبور از زیر فنس‌ها به داخل مناطق اسرائیلی نفوذ کرده بود. شهرک نشیان اسرائیلی هنوز هم به مقامات صهیونیست گزارش می‌دهند که صداهایی از حفر کردن و کندن زمین در زیر محل سکونت خود حس می‌کنند و می‌شنوند.

یک مقام نظامی صهیونیست که نخواسته نامش فاش شود گفته است که حماس اکنون در حال آماده کرده نیروهای خود برای هرگونه جنگ با اسرائیل در آینده است و از نظر کارشناسان الان بهترین زمان برای مقابله با حفر تونلها قبل از شروع یک جنگ دیگر است.

وی می‌گوید؛ حماس اکنون ساکت است اما در دراز مدت آنها به سمت جنگ می‌روند و این غیر قابل اجتناب است. 

وی همچنین می‌گوید که احداث دیوار زیرزمینی اطراف غزه بهترین روش برای حفاظت از شهروندان اسرائیلی است، با این حال هیچ راهکاری صددرصد نیست.

واشنگتن پست افزود؛ بیشتر بخشهای این دیوار که در حال ساخت است زیر زمین قرار دارد و عمق آن 30 متر زیر زمین است و هرچند که باز هم حماس ممکن است پایین تر از آن تونل حفر کند اما کار را برای آنها بسیار سخت می‌کند.

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/APBHHP

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:36

95/03/30 - 18:06

شماره: 13950330001290

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/CHI0HC
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

روابط عمومی بانک تجارت در واکنش به فیش حقوقی منتشر شده در رسانه‌ها، اعلام کرد: این مبالغ بابت تطبیق و یکپارچه‌سازی حقوق دوران بازنشستگی و حقوق و مزایای ناشی از آغاز به کار مجدد به حساب بستانکار بانک منظور شده است.

خبرگزاری فارس: فیش‌های حقوقی مدیران بانک تجارت هم رسید/ واکنش بانک تجارت: آماده‌ایم اسناد را منتشر کنیم

به گزارش خبرگزار فارس، روابط عمومی بانک تجارت در این اطلاعیه نسبت به فیش‌های حقوقی منتشر شده مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این بانک واکنش نشان داد.

فیش‌حقوق مدیرعامل بانک تجارت نشان می‌دهد که وی در آذر ماه سال 1394، رقم 710 میلیون تومان به صورت خالص دریافت کرده که مجموع دریافتی در مدت 21 ماه است.

مبلغ واریزی به عنوان مالیات وی به حساب خزانه تنها 172 میلیون و 800 هزار تومان بوده که در واقع خالص دریافتی 21 ماهه وی پس از حذف کسری‌ها، 710 میلیون تومان بوده است.

همچنین طبق اسناد منتشر شده مدیرعامل بانک در سال 93 یک میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد یک درصد از بانک تجارت دریافت کرده که 45 برابر حقوق ماهیانه وی است.

همچنین فیش‌ مربوط به رئیس هیات مدیره که در سال 93 به کار دعوت شد نشان می‌دهد که وی در دی ماه سال 94 به غیر از فیش حقوقی، 600 میلیون تومان با عناوین دیگر و به صورت خالص پس از کسورات مختلف از جمله اقساط وام قرض الحسنه (با یک درصد کارمزد و 40 برابر حقوق) مبلغ 480 میلیون تومان دریافت کرده است.

 

 

 

 

 

در اطلاعیه بانک تجارت در این باره آمده است: مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بانک تجارت به ترتیب طی سال‌های 1386 و 1389 از خدمت در بانک تجارت بازنشسته شده و در تاریخ نهم فروردین ماه 1393 با تصمیم نمایندگان قانونی سهامداران و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سمت‌های یاد شده منصوب گردیده‌اند.

با توجه به مصوبه مورخ 93/12/22 مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکار افتادگی و پس انداز کارکنان بانک‌ها در خصوص اعاده به خدمت افراد بازنشسته صرفا در سمت اعضای هیات مدیره، اداره جبران خدمات بانک تجارت با صدور یک سند حسابداری اقدام به بازگشت کلیه مبالغ واریزی به حساب نامبردگان با دو عنوان «حقوق بازنشستگی و شاغل به عنوان قراردادی» (در طول سالهای 93 تا آذر94) و واریز مجدد صرفاً یک حقوق به عنوان شاغل رسمی کرده است.

آنچه در سند مخدوش منتشره در برخی رسانه‌ها منعکس شده، مبلغ حقوق دریافتی نامبردگان نبوده، بلکه نشان دهنده کلیه اجزاء مبلغی است که بابت تطبیق و یکپارچه‌سازی حقوق دوران بازنشستگی و حقوق و مزایای ناشی از آغاز به کار مجدد (از تاریخ 93/01/09 تا پایان آذر ماه 94 به مدت 21 ماه) به حساب بستانکار بانک (و نه حساب حقوقی نامبردگان) منظور شده است.

روابط عمومی بانک تجارت کلیه اسناد و مدارک مربوط به این موضوع را به وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان سهامداران عمده بانک تسلیم نموده و این آمادگی را دارد تا در صورت صدور دستور مراجع ذی‌صلاح، به منظور تنویر افکار هم میهنان شریف و اطمینان و استواری اعتماد سهامداران و مشتریان ارجمند بانک، این اسناد را منتشر کند.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/CHI0HC

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:36

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/B2UZXJ
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رییس جمهوری گفت: همان‌ کسانی که ادعا می‌کردند ایران نباید آب سنگین داشته باشد، امروز از ایران آب سنگین می‌خرند و تاکنون یک محموله از آن را خریداری کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: کسانی که ادعا می‌کردند ایران نباید آب سنگین داشته باشد، امروز از ایران آب سنگین می‌خرند

 به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه امروز یکشنبه 30 خرداد در ضیافت افطار با ورزشکاران با تأکید بر اهمیت ورزش همگانی در کنار توجه به ورزش قهرمانی، اظهار داشت: ورزش همگانی اساس و پایه است اما از طرفی دیگر ورزش قهرمانی می‌تواند مشوق نسل جوان کشورمان برای ورزش همگانی باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز جامعه ایران در مسیر تحرک سالم و با نشاط برای سلامت جسم و جان خود قرار دارد، گفت: بازی‌ها و ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای باعث خلق افتخارات ملی و تبلیغ و معرفی هویت و فرهنگ کشورمان به دنیا می‌شود مخصوصاً ورزش‌هایی که با اخلاق توأم باشد، بزرگترین تبلیغ برای یک ملت محسوب می‌شود.

*ورزش قهرمانی توأم با اخلاق اسلامی ایران‌هراسی را از بین می‌برد

روحانی تصریح کرد: ورزش قهرمانی اگر توأم با اخلاق اسلامی و انسانی باشد می‌تواند همه تبلیغاتی را که در زمینه ایران‌هراسی در دنیا به راه انداخته‌اند، از بین برده و چهره واقعی ایران و ایرانی را به جهانیان معرفی کند.

رییس جمهوری گفت: خوشحالیم در کشوری زندگی می‌کنیم که جوانان ما در علم و دانش افتخارات فراوانی می‌آفرینند و در دنیای دیپلماسی نیز پهلوانان بزرگی که از قدرت علمی، فنی و حقوقی برخوردار هستند، می توانند در یک معرکه بزرگ جهانی وارد شده و با موفقیت از آن خارج شوند.

روحانی گفت: سال گذشته و در ایام ماه مبارک رمضان، قهرمانان ما توانستند در صحنه دیپلماسی در برابر آنچه جامعه جهانی می‌نامیدند، پیروزی و موفقیت به دست آورده و حقوق ملت ایران را از همان کسانی که ادعا می‌کردند ایران حق غنی‌سازی ندارد، کسب کرده و امروز آنها را در زمینه هسته‌ای طرف معامله خود قرار دهند.

رییس جمهوری افزود: همان‌ کسانی که ادعا می‌کردند ایران نباید آب سنگین داشته باشد، امروز از ایران آب سنگین می‌خرند و تاکنون یک محموله از آن را خریداری کرده‌اند.

*قهرمانان کشورمان زنجیرهای تحریم را گسسته‌اند

روحانی تصریح کرد: قهرمانان کشورمان زنجیرهای تحریم را گسسته  و راه را برای فعالیت جامعه باز کرده‌اند.

رییس جمهوری تصریح کرد: در هر صحنه و رشته‌ای که نمایندگان ملت ایران پیروز می‌شوند، این به مفهوم پیروزی همه ملت ایران است.

روحانی در ادامه با آرزوی قهرمانی و پیروزی‌های ورزشکاران کشورمان در المپیک و پارا المپیک، اظهار امیدواری کرد که ورزشکاران کشورمان باز هم برای ملت ایران غرور و افتخار خلق کنند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: برخی  کشورهایی که غرور و افتخار تاریخی ندارند، از طریق اسطوره‌‌سازی و بسیاری از مسایل دیگر که ممکن است با واقعیت انطباق نداشته باشد، به دنبال خلق  قهرمانانی در عالم تخیل و خیال هستند و این در حالی است که سرتاسر تاریخ ملت ایران سرشار از غرور و افتخارات تاریخی است.

*ملت بابایی‌ها، ستاری‌ها، همت‌ها، باکری‌ها و باقری‌ها را فراموش نخواهد کرد

روحانی اضافه کرد: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز افتخارآفرینان بزرگی داشتیم و ملت ایران هیچگاه چهره‌های بزرگی همچون بابایی‌ها، ستاری‌ها، همت‌ها، باکری‌ها و باقری‌ها را فراموش نخواهد کرد و همواره به قهرمانان بزرگ تاریخی خود افتخار می‌کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه قهرمانان می‌توانند به یک ملت روحیه و امید داده و راه را برای کارهای بزرگ بگشایند، اظهار داشت: ورزش گاهی از یک ملت تبلیغی می‌کند که چه‌بسا هزاران ساعت تبلیغات مکتوب و تصویری نیز از انجام آن ناتوان باشد.

روحانی با اشاره به اینکه ورزش علاوه بر مسأله سلامت و نشاط عمومی در کنار خود، صبر، مقاومت، ایستادگی و کار جمعی را هم به ارمغان می‌آورد، گفت: افتخارآفرینی ورزشکاران کشورمان در میادین جهانی نه تنها باعث غرور و افتخار ملت ایران می‌شود، بلکه سایر ملت‌ها نیز به آن افتخار می‌کنند.

*تجلیل از حضور بانوان ورزشکار کشورمان با رعایت شئونات اسلامی در عرصه‌های ورزشی جهان

رییس جمهوری با تجلیل از حضور بانوان ورزشکار کشورمان با رعایت الگو و شئونات اسلامی در عرصه‌های ورزشی جهان، گفت: جمهوری اسلامی ایران از یک ویژگی خاصی برخوردار است که شاید کمتر  کشور در جهان دارای آن باشد و آن افتخارآفرینی بانوان و زنان قهرمان ورزشکار کشورمان در صحنه‌های ورزشی با الگوی اسلامی است.

روحانی افزود: رعایت این الگوی اسلامی از طرف بانوان ورزش کشورمان از یکسو افتخاری برای ما در دنیای اسلام است و از سوی دیگر افتخاری برای ایستادگی بر مبنای فرهنگ و هویتمان محسوب می‌شود.

رییس جمهوری در ابتدای این مراسم نیز با ابراز خرسندی از میزبانی جامعه ورزشی کشور در ماه مبارک رمضان، گفت: از آغاز دولت یازدهم همواره تأکید داشتم که برای دستیابی به اهداف والای ملی، باید با بهره گیری از نظرات و دیدگاه های صاحبنظران، برنامه‌ریزی انجام گیرد و از تصمیمات خلق الساعه پرهیز شود که همه اینها تحت عنوان تدبیر نام‌گذاری شد.

روحانی ادامه داد: باید برای رسیدن به قله‌‌ها تدبیر کنیم و در کنار این تدبیر در زندگی و روزهای سخت با امید حرکت نماییم و این امید است که می‌تواند جامعه‌ای را به همه نقاط مطلوب و اهداف والا برساند.

رییس جمهوری با طرح این پرسش که چه کسانی برای یک ملت امید، شادی و لبخند را به ارمغان می‌آورند، تأکید کرد: افتخارات ملی باعث ایجاد و تقویت امید و غرور یک ملت می شوند.

روحانی با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال 1377، گفت: آن گل با افتخار در استرالیا توانست همه ایرانیان را از روی صندلی‌ها بلند کند که این قیام برای غرور، امید و افتخار بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه اساس و هدف ورزش،‌ سلامت جسم و روح  جامعه و مردم است، ادامه داد: همواره در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و جلسات مسایل و معضلات اجتماعی تأکید داشتم که به جای همه راه‌حل‌های ارایه شده در این جلسات باید بیشتر به فکر آموزش، پرورش و ورزش باشیم؛ چرا که توجه به این سه امر می‌تواند جامعه را از آسیب‌ها، معضلات و افسردگی نجات دهد و همواره غرور ملی در صحنه جهانی برای کشور حائز اهمیت است.

روحانی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران با اشاره به فرصت اندک 45 روزه تا شروع مسابقات المپیک و پارالمپیک گفت: دولت تاکنون همه تلاش های خود را برای موفقیت و کسب سهمیه المپیک به کار بسته و در مدت باقی مانده تا شروع مسابقات نیز اقدامات و کمک ها را برای موفقیت ورزشکاران کشورمان در این صحنه رقابت جهانی و خوشحالی مردم عزیز کشورمان انجام خواهد داد.

محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در این مراسم با تقدیر از توجه ویژه رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید به جامعه ورزش کشور، اظهار داشت: توجه و عنایت بزرگان کشور به موفقیت های ورزشی در افزایش روحیه در کسب این پیروزی ها بسیار حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم، توسعه و ترویج ورزش همگانی در کشور را به عنوان اصلی ترین راهبرد وزارت ورزش و جوانان برشمرد و افزود: ورزشکاران کشور در حوزه قهرمانی در سال ٩٤ حدود ١٦٠٠ مدال جهانی در رشته های مختلف کسب کرده اند.

گودرزی با اشاره به اینکه توانسته ایم در زمینه کسب سهمیه برای المپیک و پارالمپیک رکورد شکنی کنیم، خاطرنشان کرد: در المپیک از ٥١ سهمیه به حدود ٦٠ سهمیه و در پارالمپیک به  ٩٠ سهمیه دست یافتیم که این میزان در پارالمپیک می تواند به ١٠٠ سهمیه برسد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری ٤٠ انتخابات روسای فدراسیون ها در فضایی دموکراتیک، ادامه داد: در حوزه عمران و زیرساخت های ورزشی علی رغم محدویت های بودجه ای حدود هزار پروژه کوچک و بزرگ در سطح کشور تکمیل و افتتاح شده که این میزان می تواند تا پایان سال جاری به ١٥٠٠ پروژه برسد.

گودرزی شفاف سازی در زمینه دستمزد بازیکنان رشته های ورزشی رفع مشکلات مالی ورزشکاران، تنظیم و توزیع مناسب اعتبارات ورزشی به فدراسیون ها را از دیگر اقدامات وزارت ورزش و جوانان برشمرد و اظهار داشت: در حوزه ورزش بانوان نیز موفقیت های بسیاری کسب شده و توانسته ایم حدود ٨ سهمیه المپیکی  را بدست آوریم و در پارالمپیک هم سهمیه بانوان ایرانی به ٣ برابر گذشته افزایش یافته است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: پیروزی ها، موفقیت ها و کسب مدال های ورزشی در عرصه مسابقات جهانی و بین المللی از سوی ورزشکاران و قهرمانان کشورمان سهم بسزایی در تقویت روحیه نشاط و امید مردم در جامعه دارد.

همچنین داورزنی رییس فدراسیون والیبال نیز با قدردانی از حمایت‌های دولت برای راهیابی تیم ملی والیبال به المپیک، اظهار داشت: قطعاً این مهم بدون حمایت‌های دولت تدبیر و امید امکان‌پذیر نبود.

رییس فدراسیون والیبال ادامه داد: تاکنون کمک‌های بسیار خوبی از سوی دولت و وزارت ورزش برای اجرای برنامه‌های فدراسیون‌ها به منظور کسب سهمیه و آمادگی بهتر برای حضور در المپیک صورت پذیرفته و امیدواریم با عنایت ویژه‌تر از سوی دولت افتخارآفرینی‌های ورزشکاران در المپیک ریو ادامه یابد.

سجاد مردانی قهرمان رشته تکواندو نیز در سخنانی گفت: همه ورزشکاران به این موضوع اذعان دارند که حمایت‌ها و دیده شدن‌ ورزشی ها در دولت یازدهم خاص و ویژه بوده است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/B2UZXJ

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 12:36

95/03/30 - 18:57

شماره: 13950330001377

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:05

95/03/30 - 16:39

شماره: 13950330000241

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/WN7FGN
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

عضو جبهه اصلاح‌طلبان به انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس واکنش نشان داد و ضمن انتقاد از برخی عملکرد‌ها گفت: شاید ارتش امید در مجلس رجال‌الغیب هستند.

خبرگزاری فارس: یاری: شاید ارتش امید در مجلس رجال‌الغیب هستند/عارف را حتی رئیس کمیسیون آموزش هم نکردند

سعید یاری عضو جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نتایج انتخابات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد اینکه اصلاح‌طلبان اکثریت کرسی‌های مجلس دهم را دارند غلط و اشتباه بود.

وی افزود: شخص عارف قبل از رای‌گیری برای ریاست مجلس در جلسه ای گفته بود که من ترجیح می‌دهم لاریجانی رییس باشد که این خود دلیلی بر نداشتن اکثریت کرسی‌ها در مجلس بود.

عضو جبهه اصلاح‌طلبان گفت: دولت انتظار داشت با پیروزی در مذاکرات هسته‌ای بتواند اکثریت کرسی‌های مجلس را تصاحب شود اما این اتفاق صورت نگرفت.

وی افزود: اصلاح‌طلبان کمبود لیست‌های انتخاباتی خود را با وارد کردن اصولگرایان به لیست پر کردند که همین مسئله آسیب بزرگی را به اصلاح‌طلبی وارد کرده است.

عضو جبهه اصلاحات با بیان اینکه شاید ارتش امید در مجلس رجال‌الغیب هستند، گفت: اصلاح‌طلبان برای لیست‌بندی دچار اشتباه شدند و افرادی را در لیست قرار دادند که حتی برای ریاست کمیسیون آموزش نیز به عارف رأی نمی‌دهند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/WN7FGN

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:05

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/XPTF81
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

هیات رئیسه 13 کمیسیون‌ تخصصی مجلس شورای اسلامی در نشست‌های امروز (یکشنبه) این کمیسیون‌ها انتخاب شدند.

خبرگزاری فارس: تکیه 10 «ولایتی» و 2 «امیدی» بر کرسی ریاست کمیسیون‌ها/ 3 رئیس کمیسیون «نهم» در «دهم» رئیس ماندند/ عارف باز هم کنار کشید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجلس شورای اسلامی دارای 13 کمیسیون تخصصی آموزش و تحقیقات، اجتماعی، اقتصادی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه، بودجه و محاسبات، بهداشت و درمان، شوراها و امور داخلی کشور، صنایع و معادن، عمران، فرهنگی، قضایی و حقوقی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی است که اعضای این کمیسیون‌ها روز گذشته (شنبه) قطعی و نهایی شدند.

اولین نشست کمیسیون‌های مجلس دهم برای انتخاب هیأت رئیسه کمیسیون‌ها عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد و طی آن کمیسیون‌های تخصصی پارلمان دهم، هیأت رئیسه خود را شناختند.

در نشست‌های امروز، اعضای هیات رئیسه تمامی کمیسیون‌ها انتخاب شدند اما در کمیسیون حقوقی و قضایی به دلیل حد نصاب نداشتن اعضاء انتخاباتی برگزار نشد.

کمیسیون انرژی

رئیس: فریدون حسن‌وند (فراکسیون ولایت)

نایب اول: حسین امیری خامکانی

نایب دوم: علی ادیانی‌راد

دبیر اول: علی کرم‌پور

دبیر دوم: عبدالحمید خدری

سخنگو: اسدالله قره‌خانی

کمیسیون فرهنگی

رئیس: نصرالله پژمان‌فر (فراکسیون ولایت)

نایب اول: احمد سالک

نایب دوم: جمشی جعفرپور

دبیر اول: علی ابراهیمی

دبیر دوم: فاطمه ذوالقدر

سخنگو: احد آزادیخواه

کمیسیون برنامه و بودجه

رئیس: غلامرضا تاجگردون (فراکسیون امید)

نایب رئیس اول: جهانبخش محبی‌نیا

نایب رئیس دوم: هادی قوامی

سخنگو: محمدمهدی مفتح

دبیر اول: محمد فیضی

دبیر دوم: محسن بیگلری

کمیسیون امور شوراها

رئیس: محمدجواد کولیوند (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس اول: پروانه مافی

نایب رئیس دوم: حمیدرضا کاظمی

سخنگو: حسین مقصودی

دبیر اول: اصغر سلیمی

دبیر دوم: سهراب گیلانی

کمیسیون صنایع و معادن

رئیس:‌عزیز اکبریان (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس اول: داریوش اسماعیلی

نایب رئیس دوم: فریدون احمدی

دبیر اول: جواد حسینی‌کیا

دبیر دوم: سیده‌حمیده زرآبادی

سخنگو: سعید باستانی

کمیسیون آموزش و تحقیقات

رئیس: محمدمهدی زاهدی (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس: داوود محمدی

نایب رئیس دوم: محمود نگهبان‌سلامی

سخنگو: میرحمایت میرزاده

دبیر اول: علیرضا سلیمی

دبیر دوم: فاطمه سعیدی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

رئیس: علاءالدین بروجردی (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس اول: کمال دهقان

نایب رئیس دوم:حسن بیگی

سخنگو: سیدحسین نقوی

دبیر اول:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی

دبیر دوم: سیدمحسن علوی

کمیسیون اقتصادی

رئیس: محمدرضا پورابراهیمی (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس اول: سیدناصر موسوی‌لارگانی

نایب رئیس دوم: سیدفرید موسوی

دبیر اول: سیدحسن حسینی‌شاهرودی

دبیر دوم: علی اسماعیلی

سخنگو: کاظم دلخوش‌اباتری

کمیسیون کشاورزی

رئیس: علی‌محمد شاعری (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس اول:

نایب رئیس دوم:

سخنگو:

دبیر اول:

دبیر دوم:

کمیسیون بهداشت و درمان

رئیس: علی نوبخت‌حقیقی (فراکسیون امید)

نایب رئیس اول: سیدمرتضی خاتمی

نایب رئیس دوم: محمدحسین قربانی

سخنگو: محمدنعیم امینی‌فرد

دبیر اول: یعقوب شیویاری

دبیر دوم: بشیر خالقی

کمیسیون اجتماعی

رئیس: سلمان خدادادی (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس اول: سهیلا جلودارزاده

نایب رئیس دوم: علی رستمیان

سخنگو: جلیل مختار

دبیر اول: ناهید تاج‌الدین

دبیر دوم: روح‌الله صالح‌بابایی

کمیسیون عمران

رئیس: محمدرضا رضایی (فراکسیون ولایت)

نایب رئیس اول: علیم یارمدی

نایب رئیس دوم: سیدهادی بهادری

سخنگو: صدیف بدری

دبیر اول: حسین نیازآذری

دبیر دوم: شادمهر کاظم‌زاده

به گزارش فارس، نشست امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی هم به دلیل حدنصاب نداشتن اعضاء برگزار نشد و قرار است طی روزهای آتی با رفع این موضوع، هیات رئیسه کمیسیون انتخاب شوند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/XPTF81

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 114 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 23:05

95/03/29 - 16:16

شماره: 13950329001170

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/ETUBBJ
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: هواداران استقلال بدانند من اگر هر کاری کردم براساس قانون بوده و مطمئن باشید روسیاهی به زغال می‌ماند.

خبرگزاری فارس: فتح‌الله‌زاده: آنهایی که در باشگاه استقلال شیطنت می‌کنند بدانند روسیاهی به زغال می‌ماند

علی فتح‌الله‌زاده در واکنش به اینکه وزارت ورزش از او و محمد رویانیان مدیرعامل اسبق پرسپولیس بابت خرج‌های میلیاردی در زمان مدیریت‌شان شکایت کرده به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: فتح‌الله‌زاده مرد قانون است و هرگز کار غیرقانونی نمی‌کند. هر کاری کرده‌ام براساس مصوبات هیات‌مدیره بوده است. باز هم می‌گویم اگر دوباره مدیرعامل استقلال شوم بازیکن بزرگ می‌گیرم چون تیم بزرگ با این هواداران بزرگ بازیکن بزرگ می‌خواهد و هواداران بازیکنان این چنینی را دوست دارند.

وی افزود: باز هم می‌گویم اگر اقدام به هر کالی کرده‌ام براساس قانون بوده و دوستان بازرسی کل کشور هم کار غیرقانونی نکردند و باشگاه‌ها را طبق وظایف خود رصد می‌کنند که البته در سال‌های گذشته هم سوءتفاهم پیش آمده اما من مثل یک شهروند ایرانی همیشه موظف بوده‌ام که پاسخگوی آنها باشم.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: آنهایی که می‌گویند ما خرج میلیاردی کرده‌ایم و بازیکن میلیاردی گرفته‌ایم شاید در جریان نبودند. یک سال از طرف فدراسیون برای جذب فدراسیون سقف در نظر گرفته شد و باشگاه‌ها حق نداشتند از سقف قانونی پا را فراتر بگذارند. بگذریم از اینکه سقف قراردادها خودش غیرقانونی بود و یک تصمیم سلیقه‌ای اما همان سال فدراسیون برای 4 تیمی که در لیگ قهرمانان حضور داشتند این مجوز را داده بود که بالاتر از سقف قرارداد ببندند و من طبق همین تصمیم رفتار کردم و براساس همان هم پاسخگو هستم. آنهایی که اکنون در باشگاه استقلال شیطنت کرده و برخی کارهای غیرانسانی را انجام می‌دهند این پیغام را می‌دهم که زمستان می‌رود و روسیاهی به زغال می‌ماند.

فتح‌الله‌زاده ادامه داد: من نمی‌گویم بازیکن میلیاردی نگرفته‌ام اما در دو سه سال آخری که حضور داشتم به ترتیب سال اول قهرمان لیگ، سال دوم قهرمان جام حذفی و سال سوم در بین 4 تیم آسیا قرار گرفتیم پس من اگر خرج کردم نتیجه‌ هم گرفتم اما آنهایی که بیشتر از ما خرج کردند و نتیجه نگرفته‌اند چه بگویند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/ETUBBJ

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 144 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:35

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 112 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:35

95/03/29 - 22:52

شماره: 13950329001535

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/C5ROX2
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند،خاطرنشان کردند: مسئولان آموزش عالی باید بسیار مراقب باشند تا دانشگاه تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزشهای انقلاب نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار جمعی از اساتید، نخبگان علمی و پژوهشگران دانشگاه‌ها، پارک های علم و فناوری و مراکز علمی و تحقیقاتی، با ترسیم اهداف بیست ساله نظام اسلامی برای دستیابی به جایگاه ایرانی «مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند، برخوردار از عدالت و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار»، دانشگاهها را پایه و اساس این اهداف والا برشمردند و تأکید کردند: «افزایش سرعت رشد علمی در دانشگاهها و مراکز علمی»، «ایجاد و تقویت احساس هویت افتخارآمیز ایرانی- اسلامی در جوانان»، «انقلابی بودن دانشگاهها و دانشجویان»، و «نقش آفرینی واقعی فرماندهان و افسران جنگ نرم»، از جمله الزامات تبدیل شدنِ نظام اسلامی به یک قدرت علمی مطرح، و الگوی مردم سالاری همراه با اسلام و معنویت، در دنیا است.
رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تأکید مجدد بر اینکه برگزاری جلسات با اساتید دانشگاهها، به منظور احترام و تکریم علم و استادان علم است، به مجاری ارتباطی متعدد خود با دانشگاهیان، نخبگان علمی و دانشجویان اشاره و خاطرنشان کردند: برگزاری چنین جلساتی، علاوه بر نمادین بودن، تصویر اجمالی از فضای گفتمانی، علمی و فکری دانشگاهها ارائه می کند.
حضرت آیت الله خامنه ای سپس، نگاه به آینده کشور را از دغدغه های دانایان، خردمندان و نخبگان هر کشور برشمردند و گفتند: ترسیم چشم انداز آینده از آن جهت مهم است که اداره کشور در سالهای آینده بر عهده دانشجویانی است که اکنون در دانشگاهها مشغول تحصیل و تلاش علمی هستند.
ایشان این موضوع را نشانگر اهمیت جایگاه اساتید و مسئولان دانشگاهها دانستند و خاطرنشان کردند: زنجیره علم و معرفت از آموزش و پرورش تا دانشگاه، وظیفه اصلی برای تحقق آینده مطلوب کشور را برعهده دارند.
رهبر انقلاب اسلامی با طرح این سوال که برای ایرانِ پس از ۲۰ سال، چه آینده مطلوبی متصور است، افزودند: اگر آینده مطلوب مورد نظر، ایرانی مقتدر، عزتمند، مستقل، متدین، ثروتمند و برخوردار از عدالت، و دارای حکومتی مردمی، پاک، جهادگر، دلسوز و پرهیزگار باشد، ضروری است دانشگاهها آراسته به این شاخص ها باشند و نسل جوان را معتقد و مومن به این عناصر تربیت کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر در دانشگاهها به این شاخص ها اهمیت داده نشود، در آینده، ایرانی وابسته ، از لحاظ فرهنگی رها شده، مبتلا به گسست های اجتماعی و قومی و مذهبی و سیاسی، و دارای حاکمیت اشرافی را شاهد خواهیم بود.
ایشان خاطرنشان کردند: نتیجه چنین آینده ای، کشوری خواهد بود با قله های ثروت در کنار دره های بدبختی و نابسامانی و محرومیت که نمونه بارز آن جامعه امریکا یا وال استریت امریکایی است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: در چنین آینده ای، همه اقشار جامعه از رفاه برخوردار نخواهند بود و کشور، در واقع وال استریت ایرانی خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: به همین دلیل است که من همواره تأکید بسیار زیادی بر موضوع دانشگاهها، اساتید و وزاری علوم دارم زیرا رسیدن به آینده مطلوب ایران، نیازمند تربیت انسانهایی عالِم، صبور، مجاهد فی سبیل الله، کاربلد و شجاع است که این افراد عمدتاً در دانشگاهها پرورش می‌یابند.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به بیان الزامات تربیت چنین جوانانی در دانشگاهها پرداختند و افزودند: «پیشرفت علمی»، «انضباط اخلاقی»، «خویشتنداری دینی»، «بصیرت سیاسی» و «ایجاد احساس هویت و افتخار» در محیط دانشگاهها، از الزامات این کار مهم است.
ایشان درخصوص «پیشرفت علمی»، بر لزوم افزایش سرعت رشد علمی تأکید کردند و گفتند: من چندی پیش نیز درخصوص کاهش سرعت رشد علمی تذکر دادم زیرا سرعت کم شده است و برای جبران فاصله عقب ماندگی علمی چاره ای جز افزایش سرعت رشد علمی وجود ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات برخی صاحبنظران درباره کاهش سرعت رشد علمی در غرب، خاطرنشان کردند: اگر در غرب سرعت رشد علمی کاهش پیدا کرده به این دلیل است که آنها از بیشتر ظرفیت های خود استفاده کرده اند اما ما باید عقب ماندگی شصت یا هفتاد ساله خود را که بوسیله حکومتهای خائن و غافل بوجود آمده، جبران کنیم تا بتوانیم در این مسابقه جهانی خود را به سطوح بالا و قله ها برسانیم.
حضرت آیت الله خامنه ای به نقش اساتید در ایجاد و تقویت «هویت ایرانی و اسلامی» در دانشجویان اشاره کردند و گفتند: استادان با بیان پیشرفتهای کشور در عرصه های هوا فضا، نانو، هسته ای، زیست فناوری و پزشکی، می توانند احساس هویت را در دانشجویان بوجود آورند.
ایشان با تأکید بر اینکه ایجاد هر نوع احساس حقارت و واگرایی در دانشجویان، خیانت محسوب می شود، افزودند: دانشجویان باید همواره به ایرانی بودن و مسلمان بودن و انقلابی بودن خود افتخار کنند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگرچه ما در زمینه پیشرفتهای علمی عقب ماندگی تاریخی داریم اما با تلاش و انرژی جوانان با استعداد کشور می توانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
حضرت آیت الله خامنه ای به گزارشهای برخی پایگاههای استنادی و مجلات معتبر دنیا درخصوص پیشرفتهای علمی ایران اشاره کردند و افزودند: در این گزارشها به پیشرفتهای علمی ایران با عباراتی همچون «پیشرفتهای ایران خیره کننده است»، «ایران قدرت نوظهور علمی است»، «ایران به دنبال تبدیل اقتصاد منبع محور به اقتصاد دانش محور است»، و «پیشرفتهای ایران در سلولهای بنیادی، علوم هسته ای، هوا – فضا، تبادل انرژی و فناوری اطلاعات» اشاره شده است که باید این واقعیت ها به نسل جوان منتقل شود تا آنان ضمن احساس هویت ، به ایرانی بودن خود نیز افتخار کنند.
ایشان، سخن نوِ نظام اسلامی در عرصه مردم سالاری را نیز یکی دیگر از افتخارات برشمردند و تأکید کردند: نظام اسلامی ایران تنها حکومتی است که مردم سالاری را همراه با اسلام و معنویت ارائه کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: مردم سالاری غرب، در واقع حزب سالاری است و احزاب در غرب بیشتر از آنکه یک شبکه گسترش یافته در میان مردم باشند، باشگاههای سیاسی متشکل از برخی سیاستمداران و سرمایه داران هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اگر این واقعیت های افتخار آمیز به جوان دانشجو گفته شود، او دیگر دچار حس واگرایی نخواهد شد و اگر هم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود، قطعاً باز خواهد گشت زیرا احساس هویت و افتخار می کند.
ایشان درباره هویت اسلامی در دانشگاهها نیز افزودند: مسئولان دانشگاهها باید در مقابل هر اقدام و موضوعی همچون اردوهای مختلط که هویت اسلامی دانشگاهها را خدشه دار می کند، حساس باشند و با آن برخورد کنند.
بصیرت سیاسی و سیاست در دانشگاهها یکی دیگر از الزامات دستیابی به ایرانی با آینده مطلوب بود که رهبر انقلاب اسلامی درخصوص آن گفتند: من همواره بر کار سیاسی در دانشگاهها تأکید داشته ام و حتی سالها پیش گفتم، " خدا لعنت کند کسانی را که بساط فکر و کار سیاسی را در دانشگاهها جمع کردند».
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مسئولان آن زمان، از این عبارت بسیار ناراحت شدند ولی عقیده آنها جلوگیری از کار سیاسی در دانشگاهها بود، اگرچه این روزها ریاکارانه حرفهای متفاوتی درباره دانشگاهها می زنند.
ایشان با تأکید بر اینکه محیط دانشگاه، محیط تضارب آرا و بحث و چالش است، خاطرنشان کردند: وجود این فضا برای دوران پرانرژی دانشجویی اشکالی ندارد اما اشکال آنجا است که از این محیط برای مخالفت با انقلاب و ارزشهای انقلابی بهره برداری شود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: وجود گرایش های مختلف سیاسی در دانشگاهها مانعی ندارد اما مسئولان دانشگاهها اعم از مدیران ارشد وزارتخانه و رؤسا و اساتید باید همواره مدافع و هدایت کننده فضای چالشی دانشگاهها به سوی مبانی و اهداف انقلاب اسلامی باشند و به هیچ وجه نباید از گرایش های مخالف انقلاب حمایت شود.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند.
ایشان با اشاره به برخی گزارشها مبنی بر گرایش به سوی جانبداری از جریانهای مخالف نظام، در برخی دانشگاهها خاطرنشان کردند: مسئولان آموزش عالی باید بسیار مراقب باشند تا دانشگاه تبدیل به جایگاهی برای واگرایی از مفاهیم و ارزشهای انقلاب نشود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: وجود فضای انقلابی گری و تدین و یاد و نام امام (ره) از الزامات حتمی در دانشگاهها است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته نباید در دانشگاهها فضای اجبار و زور و امنیتی بوجود آید بلکه باید فضای انقلابی و تدین را با کار طبیبانه و خردمندانه بوجود آورد.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه چند توصیه خطاب به مسئولان آموزش عالی و دانشگاههای کشور بیان کردند.
«حفظ روحیه امیدواری و نشاط در محیطهای علمی و تحقیقاتی»، «اهمیت دادن به علوم پایه»، «هدایت مقالات علمی به سمت نیازهای کشور»، «لزوم تبیین نقشه جامع علمی برای دانشگاهیان و تبدیل آن به برنامه» و «تأکید بر علوم انسانی اسلامی» از توصیه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای به مسئولان بود.
«اهمیت دیپلماسی علمی» توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی بیان و در عین حال تأکید کردند: دیپلماسی و ارتباطات علمی مهم است و با آن موافق هستیم اما باید هوشیار باشیم که فریب نخوریم و بستر ارتباطات علمی به دریچه‌ای برای نفوذ امنیتی تبدیل نشود، زیرا دشمن از هر وسیله‌ای از جمله ارتباطات علمی برای نفوذ استفاده می‌کند و این اتفاق در گذشته اتفاق افتاده است و اکنون نیز در مواردی دیده می‌شود.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز عزت ملی و گره گشای نیازهای فعلی دانستند و گفتند: برخی می گویند با تأکید های مکرر بر عزت ملی، چگونه می خواهید نیازها و مشکلات فعلی جامعه را برطرف کنید که در پاسخ باید گفت: تنها راه علاج، اجرای واقعی و صحیح سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
«اهمیت و اصل دانستن کار فرهنگی در دانشگاهها» توصیه بعدی رهبر انقلاب اسلامی بود.
ایشان افزودند: البته کار فرهنگی به معنای برگزاری کنسرت و یا حرکات موزون در دانشگاهها نیست، بلکه مسئولان باید میدان را برای دانشجویان و اساتید ارزشی باز، و ذهنها را با فرهنگ اسلامی و انقلابی آشنا کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین خطاب به اساتید انقلابی به عنوان فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان انقلابی به عنوان افسران جنگ نرم تأکید کردند: وظیفه شما نیز نقش آفرینی واقعی و جدی است زیرا شدت جنگ نرم دشمن نسبت به  سال های گذشته چند برابر شده است.
«پرهیز از حضور و به‌کارگیری عناصر نامطمئن در دانشگاهها» توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تأکید و خاطرنشان کردند: کسی که به هر بهانه‌ای مانند انتخابات و امثال آن، نظام را به چالش می‌کشد، نامطمئن است و صلاحیت حضور در دانشگاهها را ندارد، همانگونه که هیچ کشوری اجازه به چالش کشیدن نظام حاکم بر آن، را نمی‌دهد.
 در ابتدای این دیدار جمعی از اساتید، صاحبنظران و متخصصان حوزه های علوم مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی در سخنانی پیشنهادها و نظرات خود را در مسائل مختلف بیان کردند.
آقایان:
-    دکتر حسین بلندی، دکترای مهندسی برق و دانشیار دانشگاه علم و صنعت
-    دکتر مسعود درخشان، دکترای اقتصاد و استاد دانشگاه علامه طباطبایی
-    دکتر مصطفی قانعی، فوق تخصص ریه و استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله
-    دکتر محمدرضا پاکروان، دکترای مهندسی برق و دانشیار دانشگاه شریف
-    دکتر حسینعلی قبادی، دکترای ادبیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس
-    دکتر توکل حبیب زاده، دکترای حقوق بین الملل و استادیار دانشگاه امام صادق (ع)
-    دکتر علی اکبر فرهنگی، دکترای مدیریت و استاد دانشگاه آزاد اسلامی
-    دکتر هادی آجیلی، دکترای روابط بین الملل و استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
-    دکتر جعفر مهراد، دکترای تخصصی سیستم ها و استاد دانشگاه شیراز
و خانم ها:
-    دکتر زینب کدخدا، جراح داندانپزشک و دانشیار علوم پزشکی تهران
-    دکتر سوسن قهرمانی، دکترای آموزش زبان و دانشیار آموزش زبان انگلیسی دانشگاه الزهرا
بر محورهای زیر تأکید کردند:
-    جایگاه علم فضا در فناوریهای نوین و توانمندیهای کشور در این عرصه
-    ضرورت همخوانی سیاستهای دولت بویژه در بخش واگذاری اکتشاف و بهره برداری از میادین نفتی به شرکتهای خارجی، با سیاستهای اقتصاد مقاومتی
-    اهمیت توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخشهای مختلف کشور
-    نقش و جایگاه فناوری اطلاعات و شرکتهای فناور در تولید علم و ثروت
-    ضرورت تأسیس قرارگاه مرکزی جهادی برای ارائه خدمات پزشکی و سلامت در مناطق محروم
-    لزوم استفاده از مبانی دینی و فقهی برای تدوین چارچوب های نظری حقوق بشر اسلامی و ارائه گزارش سالانه حقوق بشری
-    اهمیت درک شیوه ها و لایه های پنهانی گسترش زبان انگلیسی در کشورهای هدف و لزوم چارچوب صحیح برای آموزش زبانهای خارجی
-    ضرورت باز تولید نظری و عملی گفتمان انقلاب اسلامی در دو بُعد داخلی و خارجی با رویکرد کارآمدی نظام اسلامی

در پایان این دیدار اساتید دانشگاهها نماز مغرب و عشا را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه و روزه خود را به همراه ایشان افطار کردند.

انتهای پیام/ز

http://fna.ir/C5ROX2

اخبارمرتبط :

95/03/29 - 20:41


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:35

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/P1ZQZY
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کی‌روش وارد بازی‌های خطرناک شده و درخصوص بازیکنان گروکشی کرده و می‌خواهد تصمیم بگیرد که چه تیمی از لیگ بیفتد و چه تیمی قهرمان شود.

خبرگزاری فارس: برانکو: از کی‌روش مأیوس شدم، او نباید گروکشی بازیکن کند/ او با احساس میلیون‌ها ایرانی بازی می‌کند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه بازدید از ایفمارک اظهار داشت: این اولین گروه بازیکنانی است که تست پزشکی انجام می‌دهند. طبیعی است که سلامت بازیکنان اهمیت دارد و خدای ناکرده اگر مشکلی باشد پیشگیری شود. خوشحال هستم و به فدراسیون و سازمان لیگ تبریک می‌گویم خیلی خوب است که تست‌ها را اجباری کردند.

وی ادامه داد: این خیلی خوب است که بازیکنان مجبور می‌شوند در ایفمارک تست بدهند چرا که دیگر باعث می‌شود ما شاهد از دست دادن بازیکنانی چون هادی نوروزی و مهرداد اولادی نباشیم و کار بسیار خوبی است.

سرمربی پرسپولیس در مورد فصل نقل و انتقالات و اینکه بازیکنان برای جذب در یک باشگاه تست می‌دهند، خاطرنشان کرد:‌ من از باشگاه‌های دیگر خبر ندارم اما در مورد خودمان باید بگویم که سال گذشته و امسال تمام بازیکنانی که جذب شدند تست دادند و این موضوع باعث می شود که قرارداد محکم‌تری با آنها بسته شود.

برانکو در مورد ملی‌پوشان و اینکه آنها در این مرکز حاضر نشده‌اند، خاطرنشان کرد: من واقعا از کی‌روش مأیوس شدم. او باید در خدمت فوتبال ایران باشد و بهترین خدمات را ارائه بدهد نه اینکه در خصوص بازیکن گروکشی کند. شما اگر بخواهید منطقی به موضوع نگاه کنید متوجه می شوید که بازیکن بدون تست دادن نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند و اجازه حضور در لیگ را نخواهد داشت.

وی افزود: برای من این اتفاق کمی عجیب بود و اگر واقعیت داشته باشد که یک مربی تیم ملی در مورد تست دادن بازیکنان اینگونه رفتار کند برایم عجیب است. کی‌روش وارد بازی‌های خطرناک شده و در خصوص بازیکنان گروکشی می‌کند. او می‌خواهد تصمیم بگیرد که چه تیمی از لیگ بیفتد و چه تیمی قهرمان شود. او مربی تیم ملی ایران است و تیم ملی برای او نیست و با احساس‌های میلیون‌ها ایرانی بازی می‌کند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه با بازیکنان ملی‌پوش که در تست حاضر نشدند چه برخوردی می‌کند، یادآور شد: از طرف خود من باید بگویم که اجازه نمی‌دهم به اردوی تیم ملی بروند و طبیعی است از طرف باشگاه هم اقداماتی انجام خواهد شد و در مورد آنها کمیته انضباطی باشگاه تصمیم می‌گیرد. بازیکنان باید در اردو حاضر شوند چرا که از باشگاه پول می‌گیرند و در نهایت این باشگاه است که باید به آنها زمان استراحت، تمرین و سایر مسائل را بگوید.

برانکو در مورد اینکه به نظرش در این موضوع بازیکنان مقصر هستند یا کی‌روش، گفت: بازیکنان مقصر هستند چرا که آنها باید به وظیفه حرفه‌ای خود عمل کنند. آنها از باشگاه پول می‌گیرند و باشگاه هم در مورد آنها باید تصمیم بگیرد. یک زمانی است که تاریخ فیفا اعلام می‌شود و باید بازیکنان ملی‌پوش در خدمت تیم ملی قرار بگیرند. در این زمان باشگاه‌ها هم افتخار می‌کنند که بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار تیم ملی قرار بدهند.

وی در مورد اینکه سورپرایزی برای جذب بازیکنان جدید ندارد، گفت: ما در حال حاضر در حال تکمیل تیم هستیم و پر واضح است که انتظارات هواداران خود را هم به خوبی می‌دانیم. طبیعی است که می‌خواهیم بهترین تیم را تشکیل دهیم. جاه‌طلب هستیم و امسال قصد داریم در بالاترین رتبه قرار بگیریم. می خواهیم هم در لیگ قهرمانان آسیا هم جام حذفی و هم لیگ برتر عملکرد خوبی داشته باشیم.

برانکو در مورد جذب کاوه رضایی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم ما در حال تکمیل تیم هستیم. برخی مسائل در این موضوع به ما ربط دارد و برخی دیگر از حیطه ما خارج است. در هر حال سعی می‌کنیم که بهترین تصمیم‌ها را برای تیم اتخاذ کنیم.

سرمربی سرخ‌پوشان در مورد اینکه آیا خود او هم در مرکز ایفمارک تست خواهد داد یا خیر، گفت: امروز تست نمی‌دهم اما در آینده این کار را خواهم کرد.

برانکو در مورد اینکه گرمای هوا باعث شده کاهش وزن داشته باشند، گفت: من وقتی با شما هستم گرمایی را حس نمی‌کنم.

 

انتهای پیام/ر

http://fna.ir/P1ZQZY

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 131 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 14:19

95/03/29 - 04:18

شماره: 13950329000073

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/AHS4LI
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: آمریکا با ادعای تهدید بودن ایران هسته‌ای ما را در موضوع ساخت سامانه دفاع موشکی واشنگتن برای مقابله با تهران فریب داد.

خبرگزاری فارس: آمریکایی‌ها با ادعای تهدید بودن ایران هسته‌ای ما را فریب دادند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در میز گردی که بامداد شنبه، بعد از دو روز دیدار با مقام‌های ارشد اروپایی برگزار شد گفت که کشورش آماده همکاری با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برای بهبود روابط دو جانبه است. 

پوتین روز پنجشنبه و جمعه در سن‌پترزبورگ میزبان رئیس کمیسیون اروپا، نخست‌وزیر ایتالیا و مدیران عامل بزرگترین شرکت‌های دنیا بود. 

وی گفت: «ما درباره رئیس‌جمهور جدید آمریکا بر اساس اقدامات قضاوت خواهیم کرد و نه بر اساس کلمات و به دنبال راه‌هایی برای عادی‌سازی روابط و پیشبرد همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و امنیت بین‌الملل خواهیم بود.»

رئیس‌جمهور روسیه، علی‌رغم این اظهارات آشتی‌جویانه بار دیگر از سپر موشکی مستقر شده آمریکا در رومانی انتقاد کرد. وی با متهم کردن ناتو و آمریکا به نادیده گرفتن منافع مشروع روسیه گفت که این برنامه‌های موشکی، روسیه را تهدید می‌کنند. وی همچنین ادعاهای واشنگتن مبنی بر اینکه گسترش این سامانه برای مقابله با «تهدید ایران» - به زعم آمریکا- است را رد کرد.   

به گزارش ایتارتاس وی گفت: «هیچ تهدیدی (از جانب ایران) وجود ندارد، اما با وجود این، این سامانه دفاع موشکی کماکان در حال ساخته شدن است. بنابراین، وقتی ما می‌گفتیم که آنها دارند ما را فریب می‌دهند و صحبت‌هایشان درباره تهدید هسته‌ای ادعایی ایران در حین ساخت سامانه دفاع موشکی از سر صداقت نیست، حرفمان صحیح بود.»  

پوتین تأکید کرد: «در واقع، آنها سعی کردند یک بار دیگر ما را فریب بدهند. ما تقریباً می‌دانیم که آمریکایی‌ها چه سالی به موشکی جدید با برد بیش از 500 کیلومتر دست پیدا خواهند کرد، و از آن لحظه به بعد آنها شروع به تهدید پتانسیل هسته‌ای ما خواهند کرد. ما می‌دانیم که در طول این سال‌ها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؛ آنها هم می‌دانند که ما این چیزها را می‌دانیم.»

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت از اینکه درگیری نظامی بین روسیه و آمریکا جهان را وارد «ورطه‌ای جدید» بکند، نگران است. 

وی گفت: «مردم، خطری احساس نمی‌کنند، اما این برای من هشدار است. آیا ما می‌توانیم ببینیم که داریم دنیا را وارد ورطه‌ای کاملاً جدید می‌کنیم؟ مسئله این است.»

انتهای پیام/ * 

http://fna.ir/AHS4LI

اخبارمرتبط :

95/03/28 - 17:05


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 130 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 14:19

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/JIUM3V
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی تدوین کرده‌اند که براساس آن ضمن تعیین سقف پرداختی ۱۰ میلیون برای حقوق‌ها، بر لزوم استرداد حقوق‌های نجومی به خزانه و افزایش حقوق کمتر از یک‌ونیم میلیون تومان تاکید شده است.

خبرگزاری فارس: تعیین سقف ۱۰میلیونی برای حقوق‌‌ها/ استرداد حقوق‌های نجومی/ افزایش حقوق‌ کمتر از یک‌ونیم میلیون

گروه پارلمانی خبرگزاری فارس- «حقوق‌های نجومی» در دل فیش‌هایی با رقم‌های هشت، نه یا ده رقمی منتشر می‌شود؛ رقم‌هایی که برای مردم غریب است و برای مدیران نشاط‌آور.

تعداد فیش‌های منتشره که زیاد می‌شود گلایه‌های مردم هم سیر صعودی می‌گیرد؛ برخی از رکودی می‌گویند که سر سفره‌هایشان آمده و از پول‌هایی حرف می‌زنند که سفره‌های دیگری را رنگین کرده است.

*حقوق‌های نجومی؛ گلایه مردم، نشاط مدیران

گلایه‌ها به راهروهای پارلمان هم می‌رسد؛ مردمی که به خانه ملت آمدند تا بگویند از آنچه بر آنها می‌گذرد، زبان به اعتراض باز می‌کنند و از پول‌هایی سخن به میان می‌آوردند که گاهی می‌تواند زندگی اغلب مردم شهرشان را تکانی بدهد اما نصیب کسانی شده که تنها فرقشان با آنها یک حکم مسئولیت است.

مردم می‌گویند و نمایندگان مجلس می‌شنوند؛ تریبون‌های پارلمان روشن می‌شود و بهارستان‌نشینان به حقوق‌های نجومی اعتراض می‌کنند.

*طرح نمایندگان برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی

در گوشه‌ای دیگر پارلمان طرحی درحال تدوین است؛ نمایندگان مجلس طرحی را تهیه و تدوین کرده‌اند تا سدی باشد مقابل حقوق‌های که سقفی ندارد.

قرار است این طرح فردا (یکشنبه) با قید یک فوریت تقدیم هیات رئیسه مجلس شود تا اولین طرح پارلمان نهم به «حقوق» اختصاص یابد.

*تعیین سقف 10 میلیونی برای حقوق‌ها/ استرداد حقوق‌های نجومی

این طرح دارای 3 محور کلی است که «تعیین سقف 10 میلیون تومانی برای حقوق‌ها»، «استرداد حقوق‌های بیش از سقف تعیین شده» و «اختصاص سهم مازاد حقوق‌های بالای 10 میلیون به افرادی با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون و بازنشسته‌های با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون» این 3 محور را تشکیل می‌دهند.

عنوان «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا» را بر این طرح نهادند و قرار است در قالب یک ماده واحده با 2 تبصره ارائه شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا که از طراحان طرح است، می‌گوید «نمایندگان در طول دوره نمایندگی بارها و بارها درباره پایین بودن حقوق از مردم گلایه‌هایی می‌شنوند؛ باید فکری برای این موضوع کرد»

*مقایسه‌ فیش‌های حقوقی مدیران و کارمندان

وی به ملاقات‌های خود و سایر نمایندکان مجلس با مردم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: مردم در روزهای اخیر بیشتر درباره حقوقشان مطالبه دارند؛ فیش‌های حقوقی مقامات را که در رسانه‌ها منتشر شده برای ما می‌آورند و می‌گویند چرا فاصله حقوق‌ها اینقد زیاد است.

نماینده آمل در مجلس دهم به طرح مجلس برای تعیین سقف حقوقی اشاره می‌کند و دلیل تهیه چنین طرحی را پاسخ پارلمان به دغدغه مردم توصیف می‌کند.

*خط و نشان پارلمان برای حقوق‌های کلان با طرح «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا»

وی که پیش‌بینی می‌کند طرح یک فوریتی «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا» بیش از 100 امضای وکلای ملت را بگیرد، جزئیات طرح را اینگونه بیان می‌کند «تمامی قوا براساس قانون مدیریت خدمات کشوری عمل می‌کنند، در آنجا که قانون عمومیت دارد شامل همه می‌شود و آنجا که عمومیت ندارد قوانین خاص اجرا می‌شود»

«ما در این طرح به دنبال آن هستیم که دیگر قانون خاصی برای کسی نباشد» یوسفیان‌ملا این را می‌گوید و اضافه می‌کند: باید برای تمام موارد پرداختی قانون مشخصی باشد و نباید شاهد اجرای قوانین خاص برای برخی مدیران باشیم.

نمایند آمل در مجلس در همین زمینه تاکید می‌کند: با این طرح دنبال آن هستیم که قانونی را به تصویب برسانیم که طی آن موارد قانونی شامل همه افراد اعم از مدیر و کارمند بشود، چه آنهایی که با قانونی مدیریت خدمات کشوری حقوق می‌گیرند، چه کسانی که با قوانین خاص حقوقشان را دریافت می‌کنند.

*جزئیات 3 محور طرح ساماندهی حقوق و مزایا

وی به 3 محور اصلی طرح اشاره می‌کند و جزئیات محور اول را اینگونه تشریح می‌کند «طبق این طرح هیچ مقام یا فردی نمی‌تواند در یک ماه بیش از 10 میلیون حقوق دریافت کند، چه قانون خاص و چه قانون مدیریت خدمات کشوری؛ همه مقامات ازجمله دولتمردان، نمایندگان مجلس و افراد مسئول در قوه قضائیه شامل این طرح می‌شوند.»

یوسفیان‌ملا محور دوم طرح را هم اینگونه بیان می‌کند «در این طرح بعد از تعیین سقف برای حقوق‌ و مزایا، بازگرداندن حقوق‌های بالای سقف تعیین شده آمده است»

نماینده مردم آمل در مجلس اضافه می‌کند «در طرح، تاریخ 92.1.1 تعیین شده تا پس از تصویب قانون تمام افرادی که بالاتر از سقف مصوب حقوق گرفته‌اند باید وجوه مازاد را بازگردانند؛ وجوه بازگرداننده شده باید به خزانه واریز شود»

*حقوق‌های نجومی پس از استرداد به کجا می‌رود؟

طبق گفته یوسفیان‌ملا محور سوم طرح هم در صورت تصویب مقرر خواهد کرد که وجوه حاصله از مازاد حقوق بالای سقف تعیین شده به حساب افرادی واریز خواهد شد که مبلغ حقوق آنها کمتر از یک و نیم میلیون تومان است.

وی می‌افزاید که سقف پرداختی به افراد با کمتر از حقوق یک و نیم میلیون تومان شامل بازنشستگان هم خواهد شد و در طرح پیش‌بینی شده که این پرداخت‌ها به بازنشستگان هم تعلق گیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس معتقد است در صورتی که طرح روز یکشنبه به هیات رئیسه تحویل داده شود تا حدود 2 یا 3 هفته دیگر در صحن به تصویب خواهد رسید.

انتهای پیام/

http://fna.ir/JIUM3V

اخبارمرتبط :

95/03/28 - 17:40

95/03/28 - 11:52

95/03/28 - 10:32


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 140 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 14:19

95/03/28 - 21:53

شماره: 13950328000776

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/AUQ8T1
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه تعدادی از مناطق شهر فلوجه هنوز در دست داعش است، اعلام کرد که ارتش عراق به وعده آزادی فلوجه عمل کرده است.

خبرگزاری فارس: العبادی: به وعده آزادی فلوجه عمل کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی گفت که  فلوجه در آستانه آزادی کامل قرار دارد و تنها چند نطقه از شهر در دست داعش باقی مانده است.

او تأکید کرد: فلوجه به آغوش وطن بازگشت و نیروهای امنیتی به وعده خود عمل کرده و فلوجه را آزاد کردند.

او ادامه داد: نیروهای قهرمان ما بر قلب فلوجه تسلط پیدا کردند.

العبادی افزود: پیام من به تروریست‌های داعش این است که جایگاهی در عراق ندارید و باید در ازای تمام جنایت‌هایتان محاکمه شوید و مردم عراق همگی علیه شما هستند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرد: برخی نقاط در فلوجه باقی مانده که در ساعات‌ آینده آن‌ها نیز آزاد خواهند شد.

وی تأکید کرد: پیروزی در موصل نزدیک است و آخرین تروریست‌ داعشی را نیز از خاک عراق بیرون خواهیم کرد.

حیدرالعبادی در ادامه گفت: نیروهای ما برای آزادی فلوجه و بازگشت آوارگان جانفشانی کردند و ما می‌خواهیم تا در این شهر امنیت و ثبات برقرار باشد تا اهالی آن بتوانند در آن زندگی کنند.

عملیات آزادسازی شهر فلوجه و مناطق اطراف آن از شامگاه 2 خرداد و همزمان با میلاد حضرت صاحب‌الزمان (عج) به فرمان حیدرالعبادی آغاز شد و در این عملیات، نیروهای پلیس و ارتش عراق، نیروهای الحشدالشعبی و عشایر اهل سنت حضور داشتند.

این عملیات در سه مرحله شناسایی، آزادی مناطق اطراف فلوجه و آزادی شهر فلوجه جریان داشت.

انتهای پیام/د

 

 

 

 

 

http://fna.ir/AUQ8T1

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 144 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 3:47

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/61IZA2
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت در حال حاضر جنگ سردی در جریان نیست و مسکو هم به دنبال این جنگ نیست.

خبرگزاری فارس: پوتین:انتخابات آمریکا دموکراتیک نیست/واشنگتن در امور داخلی کشورها دخالت نکند/بحران سوریه یک شبه حل نمی‌شود

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه تأکید کرد که کشورش به دنبال جنگ سرد نیست.

آقای پوتین که در روز دوم نشست اقتصادی «سن پترزبوگ» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال فرید زکریا در مورد آیا در حال حاضر نوعی جنگ کوچک بین روسیه و غرب در جریان است، گفت: «تصور می‌کنم که در حال حاضر جنگ سرد جدیدی وجود ندارد، کسی هم به دنبال آن نیست. قطعا ما به دنبال چنین چیزی نیستیم و هیچ نیازی هم به آن نیست.»

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که منطق روابط بین‌الملل، منطقه رویارویی و تقابل نیست. 

وی گفت پس از فروپاشی شوروی سابق روسیه انتظار داشت که عصر همکاری دوجانبه میان طرفین آغاز شود، اما اروپا با چالش‌های اقتصادی روبرو شد و روسیه هم با «جدایی‌طلبی، افراط‌گرایی و تهاجم از سوی تروریسم بین‌المللی مواجه شود. در قفقاز عواملی از القاعده حضور داشتند و این واقعیت آشکاری است که از سوی هیچ‌کس انکار نمی‌شود.»

پوتین با متهم کردن غرب و آمریکا به زیر پا گذاشتن توافق‌های صورت گرفته بعد از فروپاشی شوروی برای عدم تلاش برای گسترش ناتو و سامانه سپر موشکی، گفت واشنگتن ادعا می‌کند که هدف از استقرار سپر موشکی، مقابله با تهدید هسته‌ای با ایران بوده است. 

رئیس‌جمهور روسیه سپس این سوال را مطرح کرد که «خوب این تهدید الان کجاست؟ چطور باز هم این پروژه ادامه دارد؟»

وی سپس به بحران اوکراین پرداخت و گفت چرا غرب باید برای ایجاد کودتا تلاش می‌کرد؟ و پس از آن هم زمانی که روسیه در برابر رخدادهای اوکراین واکنش نشان داد و اقداماتی را در دستور کار قرار داد، اتحادیه اروپا به تحریم روی آورد و ناتو فعالیت‌ خود را بیشتر کرد. 

پوتین: بحران سوریه باید گام به گام شود

پوتین در ادامه در پاسخ به سوال زکریا در مورد سوریه و اینکه آیا دولت سوریه باید تمام این کشور را پس بگیرد، گفت: «تصور می‌کنم که امروز مسئله سوریه مبارزه با تروریسم است، اما تمام آن نیست. ریشه اصلی مسئله تناقضات در جامعه سوریه و جایگاه رئیس‌جمهور (بشار) اسد است. مسئله کنترل بر اراضی سوریه نیست، بلکه مسئله است که تمام طرف‌‌ها و کل جامعه سوریه به سیستم سیاسی این کشور اعتماد داشته باشند... و این قطعا حاصل نمی‌شود مگر از طریق فرآیند سیاسی. ما بارها بر این مسئله تأکید کرده‌ایم.»

رئیس‌جمهور روسیه با تأکید بر اینکه باید در سوریه قانون اساسی جدید تدوین شده، انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی برگزار شود، گفت در زمان سفر بشار اسد به روسیه هم با وی در این رابطه صحبت کرده و رئیس‌جمهور سوریه هم موافق بوده که این روند باید تحت نظارت دقیق سازمان ملل انجام شود.

وی گفت روز گذشته با استفان دی‌میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه هم در این رابطه صحبت کرده و همه با این مسئله موافق هستند. 

پوتین با بیان اینکه مسکو هم با گسترش دموکراسی در خاورمیانه موافق است، گفت: «اما نمی‌شود دموکراسی را با زور تحمیل کرد، بلکه این اتفاق باید از طریق ساز و کارهای دموکراتیک اتفاق بیافتد... نمی‌‌خواهیم که یک حکومت غیردموکراتیک را جایگزین دیگری کنیم.»

رئیس‌جمهور روسیه: «اما این روند دشوار است و هیچ‌چیز یک شبه اتفاق نمی‌افتد... باید راهی بیابیم که نیروهای معارضه در نهادهای حکومتی کنونی از جمله دولت حضور یابند و تماس‌هایی بین مقامات شکل بگیرد... نباید اهدافی گذاشت که نتوان به آن‌ها دست یافت. اینکه گفته شود که فردا باید فلان اتفاق بیافتد و اینکه ساختار مقامات باید تغییر کند، به این معنی که او (اسد) باید برود. اینطور درست نیست، بلکه باید گام به گام پیش رفت.»

وی گفت در غیراینصورت، سوریه به سمت تجزیه شدن پیش می‌رود و آنوقت مناطقی شکل می‌گیرند که دائما با یکدیگر در حال جنگ هستند، که این می‌تواند «یک عنصر کاملا ثبات‌زدا برای منطقه باشد.»

انتخابات آمریکا دموکراتیک نیست

رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به این سوال که آیا نظرش در مورد دونالد ترامپ نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان مثبت است، زکریا را به تحریف نظراتش در مورد ترامپ متهم کرد و که وی تنها از طرح ترامپ برای احیای کامل روابط با مسکو استقبال کرده است.

پوتین همچنین گفت که مسکو در امور سیاسی داخلی آمریکا دخالت نمی‌کند و آماده است تا با هر کسی که مردم آمریکا به او رأی دادند، کار کند. 

وی سپس به انتقاد از ساختار سیاسی آمریکا پرداخت و گفت: «شما همواره به دیگران یاد می‌دهید که چطور زندگی کنند، اما آیا تصور می‌کنید که انتخابات در ایالات متحده دموکراتیک هستند؟ آیا انتخابات در ایالات متحده به نحوی دموکراتیک برگزار می‌شود؟»

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: «به این خاطر که می‌دانید که دو بار در تاریخ ایالات متحده، کسانی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده‌اند که رأی اکثریت مردم را نداشته‌اند.»

پوتین با بیان اینکه واشنگتن در امور تمام کشورها دخالت می‌کند، گفت: «قبول داریم که ایالات متحده کشور قدرتمندی است و احتمالا تنها ابرقدرت کنونی جهان است. ما این واقعیت را قبول داریم. ما می‌خواهیم با ایالات متحده کار کنیم... جهان هم به وجود چنین کشور قدرتمندی نیاز دارد، اما آنچه که به آن نیاز نداریم، این است که این کشور مدام در امور ما دخالت کند. اینکه به اروپا دستور ندهد که با ما ارتباط نداشته باشد.»

او که بعد از بیان این اظهارات با تشویق حاضرین مواجه شود، در مورد تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه هم گفت آمریکا هیچ خسارتی از تحریم‌ها ندیده است، بلکه این اروپایی‌ها هستند که خسارت آن را متحمل می‌شوند. وی سپس به «ماتئو رنتزی» نخست‌وزیر ایتالیا که در این نشست حضور داشت اشاره کرد و گفت باید از رنتزی و مقامات اروپایی پرسید که چرا همچنان با وجود خسارتی که متحمل شده‌اند، تحریم‌ها را ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/61IZA2

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 120 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 3:47

95/03/29 - 00:39

شماره: 13950328000792

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/RLVEQH
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

نیروهای دموکراتیک سوریه در شانزدهمین روز عملیات آزادسازی شهر «منبج» در استان حلب سوریه از دست تروریست‌های داعش، چندین منطقه از این شهر و روستاهای اطراف آن را آزاد کردند.

خبرگزاری فارس: آخرین تحولات میدانی شهر «منبج» در شمال شرق حلب سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آخرین خبرها رسیده از سوریه حاکی از تحولات میدانی در شهر «منبج» واقع در شمال شرق استان حلب است.

نیروهای دموکراتیک سوریه در ادامه عملیات خود و محاصره داعش در این شهر، پس از پاکسازی مناطق غربی شهر از جمله «دانشگاه الاتحاد» و روستاهای راهبردی «مدنی کبیر»، «مدنی صغیر» و «شیخ یحیی»، حملات شدیدی را از همین محور آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، درگیری‌های سنگین در ورودی های غرب شهر منبج و نزدیکی جاده «حلب - منبج» به شدت ادامه دارد و عناصر تروریستی داعش برای دفع حملات، نیروهای خود را از مرکز شهر به این مناطق اعزام کرده اند.

نیروهای کرد سوریه در تلاش هستند با عقب راندن تروریست‌ها، مواضع خود را در ورودی غربی شهر تثبیت کنند.

در عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه در غرب شهر منبج، 28 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

در محور جنوبی منبج، درگیری‌ها به شدت در منطقه سیلوها و روستای «رسم الاخضر» ادامه دارد و تروریست‌ها برای قطع ارتباط شهروندان با خارج از شهر، اقدام به تخریب دکل‌های مخابراتی کرده‌اند.

تروریست‌ها همچنین با اخراج کارگران و کارمندان از سیلوهای گندم ، بحران کمبود نان در شهر را تشدید کرده‌اند.

در حال حاضر نیروهای دموکراتیک سوریه با پاکسازی روستای «مزرعه حمدون» موفق شده‌اند در محور جنوبی خود را به کمتر از یک کیلومتری شهر منبج برسانند.

روستای مزرعه حمدون آخرین پایگاه عناصر تروریستی داعش در محور جنوبی شهر منبج به شمار می‌آید.

خبرها از محور شرقی نیز حاکی از آن است که نیروهای دموکراتیک سوریه با پاکسازی روستای «تل رفیع» به 4 کیلومتری شهر منبج رسیده اند.

در عملیات پاکسازی این روستا، 20 تن از عناصر تروریستیی داعش کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/RLVEQH

اخبارمرتبط :

95/03/13 - 15:35

95/03/13 - 12:27

95/03/12 - 09:06


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 131 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 3:47

95/03/28 - 10:14

شماره: 13950328000067

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/1H8DO
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

تعطیلی کارخانه تصفیه‌خانه قند ورامین، کام 400 کارگر این کارخانه قدیمی را تلخ کرد.

خبرگزاری فارس: کارخانه قند ورامین هم تعطیل شد+‌تصاویر

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، کارخانه تصفیه قند ورامین از قدیمی ترین کارخانه های استان تهران و کشور است که پس از واگذاری به بخش خصوصی در دولت اصلاحات، همواره با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کرده و تعطیلی چند باره آن، بسیاری از کارگران و خانواده آنان را با مشکل مواجه کرده است.

سال گذشته کارخانه قند ورامین به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل شد ولی در پایان پارسال فعالیت مجدد خود را آغاز کرده بود. ولی از شواهد و حال و روز این کارخانه به نظر می‌رسد که این بار تعطیلی کامل آن که اوایل سال 95 صورت گرفت، جدی‌تر از دفعات قبل است.

 کارگران کارخانه قند ورامین هم با مشکلات متعددی روبرو هستند، به‌طوری‌که چند ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

این کارخانه مهم و تاریخی چنان در هویت مردم ورامین نقش بسته که بخش مهمی از شهرستان ورامین به نام منطقه کارخانه قند معروف است؛ کارخانه‌ای که بسیاری از مردم ورامین در آن کار کرده‌اند و هویت تاریخی خود را با فعالیت این کارخانه گره زده‌اند.

 

* منبع: مشرق

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

http://fna.ir/1H8DO

اخبارمرتبط :

95/03/24 - 14:08

95/03/24 - 12:46

95/03/23 - 11:40


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 110 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 14:30

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/V9K122
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

طبق گزارش‌ مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری ۲۱ استان کشور ۲ رقمی شده و نرخ بیکاری جوانان نیز به نرخ کم سابقه ۳۰ درصد رسیده است.

خبرگزاری فارس: بیکاری در ۲۱ استان ۲ رقمی شد/ نرخ بیکاری جوانان به ۳۰ درصد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، براساس نتایج آمارگیری نیروی کار زمستان سال 94 نرخ بیکاری در کل کشور 11.8 درصد گزارش شد که نسبت به زمستان سال 93 0.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، شاخص عمده نیروی کار در جمعیت 10 ساله و بیشتر در کشور  حاکی از ان است 21 استان بیکاری دو رقمی را تجربه می‌کنند و در این میان 3 استان در شرایط بحرانی قرار داشته و نرخ بیکاری بالای 20 درصد را ثبت کردند.

بدین ترتیب استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 23.1، کهگیلویه و بویراحمد با نرخ بیکاری 22.9 و کردستان با 21.2 درصد در زمره استان‌های رده اول تا سوم دارای بیشترین نرخ بیکاری هستند.

براین اساس 10 استان نیز بیکاری تک رقمی داشته و کمترین نرخ بیکاری مربوط به 3 استان به ترتیب مربوط به استان سمنان با 7.4 درصد، تهران 8.3 درصد و بوشهر و استان مرکزی با 9.0 درصد است.

طبق این گزارش، بالاترین سهم اشتغال در بخش خدمات مربوط به استان تهران با 65.2 درصد، بوشهر با 61.2 درصد و کرمانشاه 56.7 درصد است.

در این بین بالاترین سهم اشتغال در بخش صنعت نیز به استان‌های یزد با سهم 48.6 درصد، البرز 43.5 درصد و اصفهان 43.3 درصد تعلق دارد.

همچنین بالاترین سهم اشتغال در بخش کشاورزی مربوط به استان‌های خراسان شمالی با 39.6 درصد، کرمان 34.5 درصد و خراسان جنوبی 31.8 درصد است.

استان یزد که طی دوره سالهای گذشته همواره نرخ بیکاری تک‌رقمی را یدک می‌کشید، سال گذشته نرخ بیکاری دو رقمی 12.3 درصد را تجربه کرد که حکایت از افزایش بیش از 3 درصد نرخ بیکاری در این استان دارد.

براساس گزارش مرکز آمار، بالاترین نرخ بیکاری برای رده سنی 20 تا 24 سال در زمستان سال 94 یعنی رقم بحرانی 30 درصد به ثبت رسیده که در نوع خود کم سابقه تلقی می‌شود. پس از آن رده سنی 25 تا 29 سال نرخ بیکاری 22.2 درصدی را ثبت کرده است.

همچنین پایین‌ترین نرخ اشتغال در این مدت مربوط به رده سنی 20 تا 24 سال و پس از آن مربوط به رده سنی 15 تا 19 سال است.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/V9K122

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 126 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 14:30

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/IJ8M6L
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

در پی اقدام کشورهای غربی در اعزام مستشاران و نظامیان خود به شمال سوریه برای شرکت در عملیات ضد داعش نیروهای دموکراتیک و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع، روسیه، ایران و سوریه نیز آماده نبرد بزرگ در حلب می‌شوند.

خبرگزاری فارس: روسیه، ایران و سوریه آماده نبرد بزرگ در حلب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، در سایه فعالیت گسترده سرویس‌های اطلاعات غربی در خاک سوریه، در مدت اخیر نظامیان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به افسران و نظامیان آمریکایی در شمال سوریه ملحق شدند تا به نیروهای دموکراتیک سوریه رسیده در عملیات نظامی ضد داعش کمک کنند.

گزارش‌هایی نیز حاکی از حضور افسران ترکیه در ریف شمالی لاذقیه است و نظامیان آلمانی نیز در قالب تشکیلات نظامی آمریکایی و فرانسوی در عملیات پیشروی نیروهای دموکراتیک در استان حلب در شمال غرب سویه حضور دارند.

به موازات آن، هفته اخیر تهران شاهد نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه بود. به گفته ناظران این نشست با هدف ارزیابی اوضاع میدانی سوریه و اصلاح راهبردها و وضع نقشه‌های جایگزین برای شرایط احتمالی تشدید بحران سوریه برگزار شد.

بر اساس اخباری که از این نشست به بیرون درز کرده وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه موضوع حمله به رقه را بررسی کردند.

بی‌تردید غربی‌ها به موازات پیشروی‌های جبهه مقاومت به دنبال رسیدن به دستاوردی میدانی بخصوص در ریف حلب، رقه و دیر الزور هستند تا برگ برنده‌ای سیاسی در پای میز مذاکرات برای مخالفان خارج نشین کسب کنند.

بنابراین امروز جبهه شمال سوریه شاهد رقابت بین جبهه مقاومت و محور آمریکایی در مبارزه با داعش است، ارتش سوریه در حال پیشروی به سوی شهر راهبردی الطبقه است و برای آزادی رقه و دیر الزور تلاش می‌کند.

از سوی دیگر نبرد ارتش سوریه و متحدان آن در حلب نیز ادامه دارد، به گفته رسانه‌ها، روس‌ها به نظر ایران درباره سرنوشت‌ساز بودن نبرد حلب اذعان  کرده‌اند و اینکه نتایج آن دستاوردهای بزرگی خواهد داشت که صحنه سوریه را متحول خواهد کرد و احتمال می‌رود گفت‌وگوهای نشست وزیران دفاع سوریه، ایران و روسیه نیز بر نبرد حلب متمرکز بوده باشد.

از همین رو سوال‌ها درباره تحولات آتی حلب و ریف آن همزمان با حمله ارتش سوریه به سوی فرودگاه راهبردی الطبقه مطرح می‌شود تا از این فرودگاه برای آزادسازی دیر الزور و تشدید حملات علیه رقه قبل از یورش زمینی به آنجا استفاده کند.

آمریکایی‌ها کاملا می‌دانند که نمی‌توانند الله بختکی کار کرده و نیروهای دموکراتیک سوریه و دیگر گروه‌های تروریستی را بیش از این، به نبرد با داعش بکشانند چرا که آنها خواهان به فرسایش کشیدن این گروه‌ها در زمانی کوتاه نیستند.

از همین روست که آمریکا، انگلیس،فرانسه و آلمان افسران و نظامیان خود را به شمال سوریه که از لحاظ راهبردی در شرایط کنونی حائز اهمیت است، فرستادند و معنایش این است که غربی‌ها اخیرا تصمیم به یکسره کردن عملیات ضد داعش در مناطق گسترده‌ای از شمال سوریه به نفع گروه‌های مسلح گرفته‌اند تا در مرحله آتی به مناطقی امن تحت حفاظت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مبدل شود.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/IJ8M6L

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 124 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 14:30

95/03/27 - 12:47

شماره: 13950327000393

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/GPCEND
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

رئیس یکی از صندوق‌های راهبردی دولتی که سابقه عضویت در حزب منحله مشارکت را نیز در کارنامه دارد مجموعا در سال ۹۴، مبلغ حدود 700 میلیون تومان به عنوان حقوق دریافت کرده که به طور میانگین، ماهانه نزدیک به 60 میلیون تومان فقط به عنوان حقوق خالص به این مدیر دولتی پرداخت شده است.

خبرگزاری فارس: داستان ادامه دار پرداخت‌های نجومی به مدیران دولتی/ حقوق 60 میلیونی برای مدیر یک صندوق راهبردی دولت

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، افشای دریافت حقوق‌های میلیونی از سوی برخی مدیران دولتی، این روزها حاشیه های فراوانی را برای دولت ایجاد کرده و انتقادات نسبت به این پرداخت‌ها همچنان ادامه دارد.

پس از افشای حقوق 80 میلیونی رئیس بیمه مرکزی و 240 میلیونی مدیرعامل بانک رفاه، مسئولان دولتی نسبت به این ماجرا واکنش نشان داده و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دستور رسیدگی به این پرداخت‌ها را صادر کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور اما در دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب، با اشاره به موضوع پرداخت های نامتعارف برخی مدیران، گفت که «اگر در یک جایی فرد و یا افرادی، حقوق بالاتری برداشت کردند، آن را به عنوان یک مسأله ملی در جامعه تبدیل نکنیم.»

در شرایطی که برخی مسئولان دولتی طی روزهای اخیر سعی داشتند موضوع پرداخت های نجومی به مدیران را به چند سازمان خاص، محدود کنند، ولی برخی شواهد حکایت از گستردگی چنین پرداخت‌هایی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی دارد.

بر اساس اخبار رسیده به خبرنگار فارس، رئیس یکی از صندوق‌های راهبردی دولتی که سابقه عضویت در حزب منحله مشارکت را نیز در کارنامه دارد، از ابتدا تا انتهای سال 94، مبلغ حدودا 700 میلیون تومان به عنوان حقوق دریافت کرده که به طور میانگین، ماهانه حدودا 60 میلیون تومان فقط به عنوان حقوق خالص به این فرد پرداخت شده است.

حقوق میلیونی برای این مدیر دولتی بدون پاداش، کارانه و دیگر موارد دریافتی است که قطعا با اضافه شدن این موارد، میزان حقوق وی بالاتر خواهد رفت.

همچنین قائم مقام این مدیر دولتی نیز در سال 94 مجموعا بیش از 500 میلیون تومان حقوق دریافت کرده که معادل پرداخت میانگین حدودا 45 میلیون حقوق خالص بدون پاداش، کارانه و دیگر موارد دریافتی، در ماه است.

پرداخت های نجومی به مدیران این صندوق راهبردی در حالی صورت می گیرد که این صندوق هیچ‌گونه فعالیت مولد اقتصادی نداشته و تنها به عنوان پشتوانه بخش‌های اقتصادی، تولیدی و ... عمل می کند و چنین پرداخت‌هایی به مدیران آن توجیه قابل قبولی نخواهد داشت.

خبرگزاری فارس در آینده نیز اسناد دریافت حقوق های چند ده میلیونی از سوی مدیران دیگر دولتی را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/GPCEND

اخبارمرتبط :

95/03/27 - 15:01

95/03/27 - 12:34

95/03/27 - 12:17

95/03/27 - 11:29

95/03/26 - 14:10


فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 128 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 1:17

نسخه چاپيارسال به دوستان
http://fna.ir/E76FJ5
کپی

آدرس مورد نظر کپی شد

تحلیلگر انگلیسی طی یادداشتی تاکید کرد حسن روحانی نباید به آمریکا اعتماد می‌کرد و با برداشته نشدن موانع سرمایه گذاری خارجی در ایران، توافق هسته‌ای به سمت نابودی پیش می‌رود.

خبرگزاری فارس: توافق هسته‌ای ایران به سوی نابودی می‌رود/ حسن روحانی شعار «به آمریکا اعتماد نکن» را فراموش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از نشان دادن حسن نیت به ایران و رهبر عالی این کشور درباره عمل به تعهداتشان تحت مفاد توافق هسته‌ای صحبت کرد، که رهبر انقلاب روز گذشته تاکید کردند اگر آمریکایی‌ها توافق را پاره کنند، ما آن را آتش می‌زنیم.

«رابرت فیسک» تحلیلگر انگلیسی طی یادداشتی در روزنامه «ایندیپندنت» به بررسی تعهداتی که ایران و آمریکا در قبال اجرای برجام قبول کرده‌اند و عدم اجرایی اساسی تعهدات ایالات متحده پرداخت و تاکید کرد که تا زمانی که موانع دستیابی ایران به تجارت جهانی برداشته نشد، توافق هسته‌ای بی‌فایده خواهد بود.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه فرصت توافق هسته‌ای ایران به سمت نابود شدن پیش می‌رود، آمده است: حسن روحانی که اکنون بعنوان مرد خوب ایران در آمریکا شناخته می‌شود، حمایت رهبر عالی ایران را جهت امضای توافق با شش قدرت جهانی برای کاهش فعالیت‌های هسته‌ای ایران در ازای پایان یافتن تحریم‌های غربی بدست آورده بود. اما اکنون او مانند یک فریب‌خورده بنظر می‌رسد.

فیسک با بیان اینکه بنظر می‌رسد همه کسانی که مخالف توافق بودند (از پیشکسوتان سپاه پاسداران و فرزندان شهدا گرفته تا مدیران شرکت‌های میلیاردی) درست می‌گفتند، تصریح کرد: تحریم‌ها [روی کاغذ] برداشته شدند اما در واقع برداشته نشدند. با وجود تمام وعده‌ها، سرمایه گذاران غربی به داخل ایران هجوم نبردند، زیرا بانک‌های این کشورها (خصوصا بانک‌های اروپایی) به‌شدت از نقض باقیمانده‌های تحریم‌های آمریکا درخصوص منع تجارت با جمهوری اسلامی هراسانند. «واشنگتن می‌دهد و پس می‌گیرد» شعاری است که هر رئیس جمهور ایرانی باید آن را یاد بگیرد.

این تحلیلگر انگلیسی با انتقاد از کسانی که سران ایران را خواهان سلاح هسته‌ای و ضدیهودی می‌نامیدند، ادعا کرد که روحانی – کسی که آمریکا می‌توانست با او تجارت انجام دهد- اکنون انتخابات سال بعد را از دست داده است زیرا او نیز یک شعار مهم را فراموش کرد. شعاری که می‌گوید «به آمریکا اعتماد نکن!»

در ادامه یادداشت ایندیپندنت با اشاره به اینکه ایران هنوز به سیستم اقتصادی جهانی وارد نشده، آمده است: و این اتفاق هم نخواهد افتاد. به گفته رهبر ایران، بانک‌های خارجی از آمریکایی که به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌ها را فقط روی کاغذ حذف کرده‌، می‌ترسند. او درست می‌گوید.

این روزنامه انگلیسی اذعان کرد بسیاری از بانک‌های اروپایی به دلیل ترس از نقض تحریم‌های آمریکا – که هیچ ربطی به توافق هسته‌ای ندارند – از تجارت با ایران خودداری می‌کنند. بانک فرانسوی BNP چند سال قبل بخاطر معامله با ایران 6.3 میلیارد دلار جریمه شد که این مبلغ به همراه جریمه‌های دو بانک «استن چارت» و HSBC به میزان گزاف 10.7 میلیارد دلار رسید.

بر این اساس، پس چرا بانک‌ها و موسسات مالی انگلیسی باید برای دادن جریمه‌های این چنینی بیشتر صف بکشند، آنهم فقط به این دلیل که دولتشان قصد دارد با ایران تجارت کند. بعضی از بانک‌های آمریکایی حتی کارت بازرگانی خود را به ایرانی‌ها نمی‌دهند و این چیزی است که به آن ترس گفته می‌شود.

رابرت فیسک در پایان ضمن تاکید بر اینکه برداشته شدن تحریم‌ها در ایران، یک «وعده‌ی عمل نشده» است، نوشت: توافق هسته‌ای ایران مطمئنا به سوی سراشیبی قرار دارد. به بیان دیگر، رویایی است که در حال تبدیل شدن به غبار است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/E76FJ5

فارس نیوزی ها...
ما را در سایت فارس نیوزی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : موزیک دان farsinews بازدید : 122 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 1:17